Olen Tina hevostyttö ja kerron hevosseikkailustani. Eräänä kesäpäivänä olin lähdössä ratsastamaan ja hevoseni oli karannut huusin lumitähti lumitähti missä sinä olet? Lähdin etsimään sitä suomen hevosellani Petroksella. Petroksella oli jalka kipeä, mutta Minulla ei ollut muita hevosia kuin Lumitähti ja Petros eli oli pakko lähteä Petroksella. Lähdin Petroksella liikkeelle ja löysin Lumitähden kavionjälkiä seurasin niitä ja löysin mökin mökissä istui vanha nainen ja kysyin häneltä, että oliko nähnyt hevosta hän sanoi: En ole nähnyt mutta olen kuullut kavion kopsahtelua vasemmalta. Lähdin vasemmalle päin ja näin vanhan miehen kysyin häneltä oletko nähnyt hevostani hän sanoi: olen nähnyt valkoisen  hevosen jossa oli valkoisia pilkkuja. Huusin se on Lumitähti lähdin laukkaamaan kovaa ja näin kavioita seurasin niitä ja löysin Lumitähden.Talutin Lumitähden ja Petroksen kotiin siellä petroksen jalasta vuosi verta vein petroksen lääkäriin ja se hoiti hevosen.